FANDOM

EUROSONGS logo wikia

Facebook icon eurosongs wiki Group icon eurosongs wiki Instagram icon eurosongs Twitter icon eurosongs Szukaj icon eurosongs

Info icon 2017 Historia 2017 Regulamin icon eurosongs wiki Ebu 2017 Winner 2017 Rankingi 2017 Medal 2017 Archiwum eurosongs icon Edycje 2017

Eurosongs banner faq

Separator wiki
Planujesz udział w EuroSongs? A może jesteś już członkiem naszej grupy na facebooku i nie wiesz co dalej? Zapoznaj się z FAQ, czyli najczęściej zadawanymi pytaniami i poznaj odpowiedzi, które ułatwią Ci udział w Konkursie.

Nie wiem, od czego zacząć.

W pierwszej kolejności, dołącz do naszej grupy na facebooku. Jeśli jesteś już jej członkiem, koniecznie zapoznaj się z Regulaminem Konkursu. Warto też przejrzeć naszą konkursową wikię. Znajdziesz tam wiele ciekawych informacji na temat Konkursu.

Mam 14 lat, mogę wziąć udział w Konkursie?

Uczestnikiem Konkursu może zostać osoba, która ukończyła 15 lat najpóźniej w dniu wysłania zgłoszenia. Dopuszczamy jednak udział osób młodszych, na tzw. "okres próbny".

Mam pytanie, do kogo mam się zwrócić?

Do Twojej dyspozycji są Administratorzy Konkursu, którzy pełnią również rolę Adminów naszej grupy na facebooku. To do nich w pierwszej kolejności możesz pisać w razie jakichkolwiek pytań lub problemów.

Jestem już członkiem grupy, co dalej?

Najpierw sprawdź w terminarzu, czy aktualnie odbywają się zgłoszenia do bieżącej edycji. Tylko w trakcie okresu zgłoszeniowego, możesz dokonać rezerwacji państwa. Jeśli trwa głosowanie, musisz poczekać kilka dni, aż wystartuje nowa edycja.

Chcę zarezerwować kraj. Gdzie mogę to zrobić?

Rezerwacji dokonać możesz tylko na naszej grupie na facebooku, w odpowiedzi na komentarz, odnoszący się do rezerwacji państwa. Zwróć uwagę na to, jakie kraje zostały już zarezerwowane przez pozostałych uczestników. Podczas rezerwacji państwa, panuje u nas zasada "kto pierwszy, ten lepszy".

Nie wiem, na jaki kraj się zdecydować.

Zanim dokonasz rezerwacji, sprawdź strefy muzyczne, dostępne w naszym Konkursie. Twój reprezentant musi pochodzić z kraju, należącego do strefy, na którą się zdecydowałeś. W razie problemów z ustaleniem pochodzenia artysty, poproś o pomoc kogoś z Administracji.

Nikt jeszcze nie zarezerwował USA, dlaczego? Przecież to ogromny rynek muzyczny.

To prawda, natomiast możliwość zgłaszania krajów spoza EBU (strefy międzykontynentalnej) posiada tylko zwycięzca Konkursu. Pozostali uczestnicy mogą korzystać z zasobów państw, które posiadają status członka EBU EuroSongs i tylko taki kraj, możesz wybrać.

Mam już kraj, co dalej?

Po rezerwacji państwa, możesz wysłać swoje zgłoszenie. Każda edycja ma osobny post (najczęściej ze zdjęciem miasta, w którym odbywa się dana edycja). Pod takim postem, możesz wysłać swoje zgłoszenie. Aby zostało ono zaakceptowane przez Administrację, musi zawierać: nazwę kraju, który posiadasz, Twój nick, nazwę wykonawcy i piosenki oraz link do zgłoszonego utworu.

Chcę zmienić kraj, mogę to zrobić?

Tak, ale tylko w momencie, jeśli nie wysłałeś zgłoszenia.

Po co mi nick?

Nick będzie przypisany do Ciebie na naszej konkursowej wiki. Tylko tam będziesz się nim posługiwał i na jego podstawie będziesz identyfikowany.

Czy mogę zgłosić piosenkę, która brała udział w Eurowizji?

Nie. Regulamin jasno zabrania zgłaszania utworów, które brały udział w Konkursie Piosenki Eurowizji, a także w narodowych preselekcjach do tego konkursu. Dokładnie te same zasady dotyczą Konkursu Piosenki Eurowizji dla Dzieci.

Od kilku tygodniu w radiu leci fajna piosenka, mogę ją zgłosić?

Nie. Stawiamy przede wszystkim na mało znanych artystów. Podobnie jest z utworami. W EuroSongs zabrania się zgłaszania utworów prezentowanych w komercyjnych stacjach radiowych lub/i telewizyjnych stacjach muzycznych (tj. Eska, Radio ZET, RMF FM, Złote Przeboje, Eska TV, VIVA Polska, MTV Polska, 4FUN.TV.

Chcę zmienić piosenkę!

Niestety nie ma takiej możliwości. Pamiętaj o tym, by Twoje wybory były przemyślane.

Gdzie sprawdzę, czy piosenka, którą chcę zgłosić, brała już udział w Konkursie?

Skorzystaj z wyszukiwarki na naszej konkursowej wiki. Treści, jakie tam odnajdziesz są aktualizowane na bieżąco. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, co do utworu, który chcesz zgłosić, napisz do któregoś z Administratorów.