FANDOM

Historia naglowek 2017
Facebook 2017 Facebook group Twitter eurosongs 2017 Instagram eurosongs 2017 Szukaj 2017 FAQ eurosongs Regulamin 2017 Blog 2017
Separator wiki

RUSSIA

Logo 1. EuroSongs

EuroSongs (Internetowy Konkurs Piosenki, ang. Online Song Contest, w skrócie: ESs) - powstał 1 lutego 2010 roku i jest kontynuacją EuroSong. Założycielem Konkursu był Dex.

Obecnie administratorami EuroSongs są Dżek, Joel i Kowal.

EuroSongs opiera się na zasadach zbliżonych do Konkursu Piosenki Eurowizji. Każdy z uczestników ma możliwość wyboru kraju i reprezentanta, pochodzącego z jego strefy muzycznej. Członkowie grupy mogą prowadzić preselekcje, otworzyć temat promocji, a także brać czynny udział w dyskusjach prowadzonych w ramach grupy.

Wybrana piosenka (w drodze preselekcji, lub wewnętrznie) poddawana jest ocenie pozostałych uczestników Konkursu. Zwycięzcą danej edycji zostaje manager, którego kraj (reprezentant i piosenka), uzyska największą liczbę punktów. Zwycięzca ma możliwość stworzenia organizacji w swoim kraju.

Wszystkie kwestie związane z Konkursem normuje Regulamin EuroSongs.

Kalendarium EuroSongs

Ciekawostki konkursowe

ROE - Playground Fights (24803:06

ROE - Playground Fights (248. EUROSONGS)

Rekordowym zwycięzcą jak do tej pory jest James, który na swoim koncie ma aż 20 zwycięstw!

Trzy edycje z rzędu (72, 73, 74) wygrał Kowal, będąc wówczas managerem Gbr Wielkiej Brytanii. Ten wyczyn nie został powtórzony do tej pory przez żadnego z uczestników Konkursu!

Zwycięstwo podczas debiutu managerskiego udało się do tej pory tylko dwóm uczestnikom EuroSongs.

Miastami, które najwięcej razy - bo aż pięć - gościły Konkurs EuroSongs są:
Lux Luksemburg, Irl Dublin oraz Isl Reykjavík.

  • W Lux Luksemburgu, EuroSongs po raz pierwszy odbył się w czwartej edycji, za sprawą zwycięstwa Eisblume i piosenki Leben Ist Schön. Organizatorem edycji był wówczas Castiel.
  • Konkurs do Luksemburga zawitał ponownie w 10. EuroSongs, tym razem dzięki zwycięstwu Emilie Simon i utworu Dreamland. Organizatorem ponownie został Castiel.
  • 26. EuroSongs gościł po raz trzeci w Luksemburgu, a organizacją Konkursu zajął się Castiel, który zwyciężył poprzednią edycję utworem Black Sheep Valentine.
  • Kolejna wizyta w Luksemburgu miała miejsce podczas 83. EuroSongs za sprawą wygranej TAL i jej kompozycji Rien n'est parfait. Zwycięstwo Castiela w poprzedniej edycji, zapewniło mu ponownie możliwość przygotowania organizacji.
  • Nietypowa sytuacja miała miejsce podczas 169. EuroSongs, kiedy - pomimo zwycięstwa Irl Irlandii we wcześniejszej edycji - Konkursu odbył się w Luksemburgu, a jego organizatorem został svenski.

Adele - Rolling in the Deep03:54

Adele - Rolling in the Deep

  • Irl Dublin miastem-gospodarzem po raz pierwszy został w 22. EuroSongs, po tym, jak manager Rus Rosji, Jax zrzekł się praw do organizacji. Tym samym organizatorem 22. edycji został Kowal.
  • Na kolejną edycję w Dublinie nie musieliśmy długo czekać. Zwycięstwo Adele i jej wielkiego hitu Rolling In The Deep sprowadziło Konkurs do stolicy Irlandii ponownie w 25. EuroSongs, a jego organizatorem był Kowal.
  • Wygrana duetu Emeli Sandé & Naughty Boy i utworu Daddy sprawiła, że ponownie spotkaliśmy się w Dublinie już podczas 43. EuroSongs. Organizatorem edycji był wówczas darooo91.
  • Konkurs do Dublina po raz kolejny w 54. edycji sprowadził darooo91, który triumfował podczas wcześniejszej edycji utworem Vampire Smile w wykonaniu Kyli La Grange.
  • Prawie 150 edycji później, Konkurs powrócił do Dublina w 193. EuroSongs, za sprawą zwycięstwa Anne-Marie i piosenki Alarm. Organizatorem edycji był Domiin.

Emeli Sandé - My Kind of Love03:47

Emeli Sandé - My Kind of Love

  • Pięć organizacji na swoim koncie ma też Isl Reykjavík, który EuroSongs po raz pierwszy gościł w 23. edycji. Organizacją zajął się wówczas SecretViolence, który wcześniejszą edycję zwyciężył utorem Walking On Fire Anny Faroe.
  • W Reykjavíku ponownie spotykamy się przy okazji 56. EuroSongs, tym razem organizatorem edycji jest Kol, który w poprzedniej edycji wygrał dzięki Emeli Sandé i jej My Kind of Love.
  • Kol do stolicy Islandii zabrał nas ponownie w 128. edycji, za sprawą zwycięstwa grupy Ylja i utworu Út.
  • Miastem-gospodarzem Reykjavík został jeszcze podczas 141. EuroSongs. Sprawy organizacyjne ponownie spadły na barki Kola, który poprzednią edycję zwyciężył kompozycją Give Yourself Away Matt'a Woods'a.
  • Nasza piąta wizyta w Reykjavíku miała miejsce w 168. EuroSongs, za sprawą wygranej w poprzedniej edycji MØ i piosenki New Year's Eve. Organizatorem Konkursu był Abzel.

Katy Carr - Mała little Flower04:44

Katy Carr - Mała little Flower

Próg 200. punktów w historii Konkursu EuroSongs przekroczony został jedynie pięciokrotnie.

  • Rekord punktowy należy do Abzela, który w 77. EuroSongs zdobył łącznie 246 punktów dla piosenki Pol Mała Little Flower Katy Carr!
  • Wcześniej jednak, wyczyn ten dokonany został podczas 34. EuroSongs. Carlos zwyciężył edycję z liczbą 235 punktów. Reprezentowała go wówczas France Judith z piosenką Fais Passer Le Mot.
  • Co ciekawe Jax, który zajął drugie miejsce podczas 34. edycji, zdobył łącznie 221 punktów (Rus VAL & SANINA Volny).
  • 203 punkty zdobył Tomek podczas głosowania w 71. EuroSongs (Deu Mia Diekow Black Beauty)
  • Na kolejny rekord przyszło nam czekać prawie sto edycji! 163. EuroSongs, liczbą 220 punktów zwyciężył Castiel z utworem France Onassis francuskiego duetu AaRON.

Rosalie03:40

Rosalie. - Pozwól

Żeby zwyciężać w EuroSongs, wcale nie trzeba bić rekordów punktowych.
224. EuroSongs wygrał Domiiin, któremu do zwycięstwa wystarczyło zaledwie 69 punktów. To najniższa jak do tej pory nota punktowa, pozwalająca sięgnąć po złoto.

Pierwszą kobietą, która zwyciężyła w EuroSongs była LadyInBlack. Triumfowała dwie edycji z rzędu (27. EuroSongs oraz 28. EuroSongs).

Z kolei pierwszą kobietą, która wzięła udział w Konkursie, była Absence. Zadebiutowała w 4. EuroSongs.

Rekord pod względem ilości wystąpień w konkursie należy do słowackiej piosenkarki, wspaniałej Kristíny, która wystąpiła już w konkursie aż 11 razy, w tym raz wygrała i aż 5 razy znalazła się w TOP 10 finału.

EuroStar były najdłużej trwającymi preselekcjami, organizowanymi w ramach Konkursu EuroSongs. Łącznie doczekały się 30. edycji. Wzięło w nich udział 97 artystów (wokalistów i zespołów) z jedenastu krajów, głównie strefy niemieckojęzycznej.
W drodze preselekcji EuroStar wyłoniony został pierwszy niemiecki zwycięzca Konkursu EuroSongs, Jan Sievers, który z piosenką Du berührst mich nicht mehr sięgnął po złoto podczas 26. EuroSongs.
W ramach EuroStar organizowane były takie wydarzenia, jak trasa promocyjna EuroStarTOUR oraz nagrody specjalne GoldStar AWARDS.
Pomysłodawcą i organizatorem preselekcji EuroStar był dabi.

Funkcję administratora forum pełniło w sumie dwunastu użytkowników: Dex, Walder, Jester, Jax, Fifi, Castiel, James, dabi., Azet, Dżek, Joel oraz Kowal.

Reigan - All of the Pieces03:39

Reigan - All of the Pieces

Od 149. EuroSongs (10 lutego 2015), AUS Australia została oficjalnie członkiem EBU EuroSongs (Europejskiej Unii Nadawców Konkursu EuroSongs). Członkostwo przyznane zostało przez ówczesnego administratora Dżeka. Przyznanie Australii członkostwa w EBU EuroSongs zbiegło się w czasie z debiutem tego kraju w 60. Konkursie Piosenki Eurowizji w Wiedniu.

Wraz z początkiem dwudziestej dekady Konkursu (24 maja 2016) do udziału w EuroSongs dopuszczone zostały kraje spoza strefy EBU. Możliwość wyboru państwa, nienależącego do Europejskiej Unii Nadawców Publicznych, ma jedynie zwycięzca edycji.
Tym samym w Konkursie EuroSongs pojawiły się takie kraje, jak:
JPN Japonia, CAN Kanada, USA USA, TWN Tajwan, NZL Nowa Zelandia, ZAF Południowa Afryka, MEX Meksyk, SAU Arabia Saudyjska i China Chiny.

CAN Kanada jest pierwszym państwem, niezrzeszonym w Europejskiej Unii Nadawców EuroSongs, które wygrało Konkurs. Reprezentantka Joela, Alice Merton zwyciężyła 219. EuroSongs, piosenką No Roots.

Z kolei Burkina faso Burkina Faso to pierwszy kraj, nieposiadający członkostwa w EBU EuroSongs, w którym odbył się Konkurs. 155. EuroSongs zostało zorganizowane w Wagadugu.

23 marca 2017 roku, Konkurs przeniesiony został do grupy na facebooku.

Najwięcej osób uczestniczyło w 34. EuroSongs - 47 reprezentacji, najmniej zaś w 228. EuroSongs - jedynie czternaście.

Zwycięzcy EuroSongs

Information icon Zobacz więcej w osobnym artykule: Zwycięzcy EuroSongs.

Klasyfikacje medalowe

Information icon Zobacz więcej w osobnym artykule: Klasyfikacje medalowe.

Linki zewnętrzne