FANDOM

CAN

Kanada (ang. i fr. Canada) – państwo położone w Ameryce Północnej, rozciągające się od Oceanu Atlantyckiego na wschodzie do Oceanu Spokojnego na zachodzie i Oceanu Arktycznego na północy. Na południu i północnym zachodzie graniczy ze Stanami Zjednoczonymi, granice morskie: na północy z Danią (Grenlandia) i na wschodzie z Francją (wyspy Saint-Pierre i Miquelon). Drugie państwo świata pod względem powierzchni (po Rosji)[4] oraz 36. pod względem ludności. Kanada jest członkiem ONZ, NAFTA, Wspólnoty Narodów, Frankofonii, NATO, G7, APEC.

Kanada do dziś pozostaje monarchią konstytucyjną, z Elżbietą II jako głową państwa i utrzymuje demokrację parlamentarną. Kanada jest krajem dwujęzycznym i wielokulturowym, w którym na poziomie federalnym obowiązują dwa języki oficjalne: angielski i francuski (w ich kanadyjskich odmianach). Kanada jest państwem uprzemysłowionym i zaawansowanym technicznie, o zróżnicowanej gospodarce w znacznym stopniu uzależnionej od własnych bogactw naturalnych i wymiany handlowej – zwłaszcza ze Stanami Zjednoczonymi, z którymi Kanada ma trwałe i liczne związki.

EuroSongs

CAN Kanada w Konkursie EuroSongs zadebiutowała podczas 193. EuroSongs
Jej pierwszym managerem był Domiiin.

Kanada jest pierwszy krajem, nieposiadającym członkostwa w Europejskiej Unii Nadawców EuroSongs, które wygrało Konkurs.

Członkostwo w EBU EuroSongs

Kanada nie posiada członkostwa w EBU EuroSongs.

Managerowie

Udział w EuroSongs

Edycja Manager Wykonawca Tytuł piosenki Punkty Miejsce
193. ESs Domiiin Allie X Sanctuary 74 6
197. ESs Azet Michelle Treacy Armageddon 76 3
199. ESs Dżek Charlotte Cardin Faufile 66 8
210. ESs Azet Vita Chambers & Defibrillator Want You 40 12
219. ESs Joel Alice Merton No Roots 129 1

Linki zewnętrzne