FANDOM

Polska, oficjalnie Rzeczpospolita Polska – państwo położone w Europie Środkowej nad Morzem Bałtyckim. Graniczy z Niemcami (na zachodzie), Czechami i Słowacją (na południu), Ukrainą i Białorusią (na wschodzie), na północnym wschodzie z Litwą oraz na północy z Rosją (obwód kaliningradzki). Ponadto polska granica wyłącznej strefy ekonomicznej na Bałtyku graniczy ze strefami Danii i Szwecji. Pod względem powierzchni zajmuje 68. miejsce na świecie i dziewiąte w Europie. Pod względem zaludnienia zajmuje 33. miejsce na świecie. Kraj jest podzielony na 16 województw, które dzielą się na powiaty i gminy. Za umowną datę założenia państwa polskiego jest często przyjmowany rok 966, kiedy władca Mieszko I przyjął chrześcijaństwo. Polska stała się królestwem w roku 1025, a w 1569 zawiązała unię z Litwą. Przez większą część swojej historii Rzeczpospolita Polska była państwem niepodległym, wieloetnicznym i wielowyznaniowym. Państwo przetrwało do roku 1795, kiedy terytorium zostało podzielone pomiędzy trzech zaborców: Królestwo Prus, Imperium Rosyjskie i Austrię (tzw. rozbiory Polski). Polska odzyskała niepodległość w 1918 po pierwszej wojnie światowej. Podczas II wojny światowej kraj był okupowany przez hitlerowskie Niemcy i Związek Radziecki. Liczbę ofiar wojny szacuję się na ponad 6 milionów obywateli Polski. Po wojnie Polska stała się republiką socjalistyczną pod silnym wpływem ZSRR. W 1989 nastąpiła zmiana ustroju politycznego na demokrację parlamentarną i gospodarczego na kapitalizm. Polska jest członkiem m.in. Unii Europejskiej, NATO, ONZ, OECD, WTO.

Polska w Euro Song

Polska to kraj prowadzony przez użytkownika Azetex97.Leży w strefie ze Słowacją i Czechami.W Konkursie reprezentują nas Polacy chociaż w 2 edycji na preselekcjach mieliśmy Czeski zespół Verona (zajęli oni 4 (ostatnie) miejsce).

Wybór Reprezentanta Polska wybiera swojego reprezentanta poprzez preselekcje "Piosenka Dla Europy"

Edycja Metoda przeprowadzania Wybór piosenek Ujawnienie Nazwa preselekcji
1. EuroSong Preselekcje JURY TVN I Radia Zet 16 Lipiec 2009 "Piosenka Dla Europy"
2. EuroSong Preselekcje JURY TVN I Radia Zet 31 Lipiec 2009 "2ND Piosenka Dla Europy"
3. EuroSong Preselekcje JURY TVN I Radia Zet 25 Sierpień 2009 "Piosenka Dla Europy 3D"

Reprezentanci

Polscy reprezentanci

Edycja Uczestnik Wykonawca Piosenka Miejsce Punkty FINAŁ Ciekawostki
1. EuroSong Azetex97 Kasia Kowalska Spowiedź 2 108 Gwarantowany Faworytką Jury w preselekcjach była Natalia Lesz
2. EuroSong Azetex97 Michał Rudaś Wracaj Już 9 67 Gwarantowany Michał otrzymał 156 punktów w preselekcjach
3. EuroSong Azetex97 Doda Katharsis 18 42 TAK(71pkt 12 miejsce) Doda pokonała Divę Kayah , ale razem zmierzyły się w Finale.
4. EuroSong Azetex97 Happysad/Natalia Lesz/Poet's Corner/Kayah  ??? 00 00 ?? Ponowny występ Kayah i Natalii Lesz

Udział w Own Eurovision

Rok Wykonawca Piosenka Finał Półfinał
Punkty Miejsce Punkty Miejsce
2014 Donatan & Cleo My, Słowianie - We Are Slavic 28 9 58 4
2015 Monika Kuszyńska In the Name of Love 17 18 46 4
2016 Margaret Cool Me Down 73 2 95 1
2017 Kasia Moś Flashlight 34 5 TOP5 roku 2016