FANDOM

Rosja w EuroSongs
Rosja
Manager (1. dekada) Jax
Manager (2. dekada) SilverP
Manager (3. dekada) {{{manager_3}}}
Manager (4. dekada) {{{manager_4}}}
Manager (5. dekada) {{{manager_5}}}
Manager (6. dekada) {{{manager_6}}}
Manager (7. dekada) {{{manager_7}}}
Manager (8. dekada) {{{manager_8}}}
Manager (9. dekada) {{{manager_9}}}
Manager (10. dekada) {{{manager_10}}}
Manager (11. dekada) {{{manager_11}}}
Manager (12. dekada) {{{manager_12}}}
Manager (13. dekada) {{{manager_13}}}
Manager (14. dekada) {{{manager_14}}}
Manager (15. dekada) {{{manager_15}}}
Manager (16. dekada) {{{manager_16}}}
Manager (17. dekada) {{{manager_17}}}
Ilość udziałów 11
Debiut 1. ESs
Ostatni raz 12. ESs
Zwycięstwa 1
Medale 1
Gold medal 1 Silver medal 0 Bronze medal 0
Najlepszy wynik 10. ESs
Najlepsze miejsce 1.
Najgorszy wynik 12. ES
Najgorsze miejsce Półfinał

'Rosja, Federacja Rosyjska (ros. Россия, Rossija, wymowa i; Российская Федерация, Rossijskaja Fiedieracyja, wymowa i) – państwo rozciągające się od wschodniej Europy poprzez północną część Azji po Ocean Spokojny. Federacja Rosyjska jest największym państwem na świecie pod względem powierzchni oraz szóstym największym w historii świata. Pod względem liczby ludności zajmuje 9. miejsce. Rosja należy do największych gospodarek świata, pod względem PKB zajmuje 6. miejsce na świecie. Państwo rosyjskie dysponuje największymi na świecie zasobami naturalnymi i źródłami energii. Rosja jest członkiem wielu międzynarodowych organizacji, m.in. jednym z pięciu stałych członków Rady Bezpieczeństwa ONZ, G20, Euroazjatyckiej Unii Gospodarczej, Wspólnoty Niepodległych Państw, Szanghajskiej Organizacji Współpracy i odgrywa znaczącą rolę w polityce światowej. Początki państwowości ruskiej sięgają IX wieku. Kultura ruska kształtowała się pod silnym wpływem Słowian południowych i Bizancjum, za których pośrednictwem przyjęto prawosławie. W XII wieku Ruś Kijowska uległa rozbiciu na księstwa udzielne. Wydzielone w XIII wieku Księstwo Moskiewskie doprowadziło do scalenia większości ziem ruskich i wyzwolenia ich spod panowania tatarskiego (XIII–XV w.). Najazdy tatarskie wywarły silny wpływ na historię Rusi, a sami Tatarzy są obecnie największą mniejszością etniczną Rosji. W 1547 roku Iwan IV Groźny przyjął tytuł cara, a nazwa państwa została zmieniona na Carstwo Rosyjskie. W latach 862–1598 dynastią panującą byli Rurykowicze, w latach 1613–1917 na tronie zasiadali Romanowowie. Za panowania Piotra Wielkiego doszło do umocnienia pozycji Rosji na arenie międzynarodowej i ustanowienia Imperium Rosyjskiego. W XVI–XIX w. Rosja zyskała ogromne obszary w Europie Wschodniej, Azji Północnej, Środkowej, na Kaukazie oraz przejściowo w Ameryce Północnej. Rewolucje w 1917 roku oraz I wojna światowa położyły kres monarchii. W listopadzie 1917 roku władzę przejęli bolszewicy, którzy w 1922 roku ustanowili Związek Radziecki. W ZSRR Rosja (czyli Rosyjska Federacyjna Socjalistyczna Republika Radziecka, w skrócie RFSRR) odgrywała rolę dominującą. Rządy Stalina doprowadziły do przekształcenia ZSRR w potężny ośrodek gospodarczy. Zmiany te kosztowały jednak życie wielu milionów ludzi, którzy padli ofiarą okrutnej polityki. Od lat 70. XX wieku ZSRR przeżywał okres stagnacji. Pod rządami Michaiła Gorbaczowa w 1991 roku doszło do rozwiązania ZSRR i od tej pory Rosja oraz 14 pozostałych republik radzieckich tworzą samodzielne państwa.

Udział w EuroSong

Edycja Wykonawca Piosenka Finał Półfinał Link
Punkty Miejsce Punkty Miejsce
1. ES Varvara Otpusti Menia Rjeka
DSQ
Klik
2. ES Polina Dubcova i Gagarina Komu, Zachem? 68 8
-
Klik
3. ES Benefit Sex Sells 68 16 72 11 Klik
4. ES Princessa Avenue Devchonka
brak danych
5. ES
brak danych

Udział w Own Eurovision

Rok Wykonawca Piosenka Finał Półfinał
Punkty Miejsce Punkty Miejsce
2013 Dina Garipova What If... X mark X mark 10 17
2014 Tolmachevy Sisters Shine X mark X mark 9 15
2015 Polina Gagarina A Million Voices X mark X mark 40 11
2016 Sergey Lazarev You Are The Only One 11 21 37 10
2017 Julia Samoylova Flame Is Burning X mark X mark 18 12